לוגו של גדולים

כל עסק בין אם הוא גדול או קטן, עובר תהליך של בנייה ועיצוב הלוגו. הפעם אני רוצה להביא אליכם הצצה לעולם של הגדולים, איך נולד לוגו של חברות גדולות ומוכרות:

אמאזון – הלוגו של חלוצת המסחר המקוון, מעביר כמה רעיונות בעיצוב אחד פשוט, ידידותי ומזמין.
החץ הצהוב שמחבר בין האות A ל- Z, מסמל את השרות המקיף מ-א' ועד ת', כלומר המסר הוא שניתן לקנות כל דבר בחנות האלקטרונית של אמאזון. אותו חץ נראה כמו חיוך, ומרמז על שירות אדיב ועל יחס נעים של החברה. הלוגו פשוט אבל חכם.

לוגו מעניין נוסף הוא הלוגו של הטור דה פראנס – מרוץ האופניים המפורסם שנערך מדי שנה בצרפת.
אם תסתכלו היטב, תגלו שהאותיות O-U-R יוצרות רוכב אופניים. באמצעות משחק טיפוגרפי המעצבים העבירו את הרעיון שמאחורי השם.

מי אוהב שוקולד? ומי אוהב טובלרון?
הלוגו של טובלרון מגיע במקור מהעיר ברן שבשוויץ, הידועה בקשר שלה לדובים.
בהתבוננות מעמיקה תגלו שבתוך ההר השווצרי מתחבאת צללית של דב!

הלוגו של FedEx, חברת השליחויות הגדולה בעולם, נראה במבט ראשון תמים ופשוט,
אולם בהתבוננות מעמיקה תגלו שבין האות E  לאות X, מתחבא חץ לבן המסמל את המעבר ממקום למקום ביעילות, בדיוק ובמהירות.
הלוגו מייצג את ערכי החברה וחזונה. הלוגו אגב, זכה בלמעלה מ-40 פרסי עיצוב ודורג כאחד משמונת הלוגואים הטובים ביותר שיוצרו ב-35 שנים האחרונות!!

APPLE – הלוגו המקורי של אפל נוצר בשנת 1976 ע"י סטיב ג'ובס ורונלד ווין, ומאז עבר 3 גילגולים משמעותיים.
הלוגו הראשון מורכב ועמוס בפרטים, בו נראה המתמטיקאי והפיסיקאי אייזיק ניוטון יושב תחת עץ תפוח כאשר הילה מאירה את הפרי.
הלוגו לא שרד זמן רב ועוד באותה שנה שונה לסמל המוכר של התפוח הנגוס. בשלב ראשון היה צבוע בצבעי הקשת שיתכן ומרמזים על נטיותיו המיניות של אבי המחשב המודרני שהיה הומוסקסואל.
מאז ועד היום צורתו לא השתנתה, אבל צבעו עודכן בשנת 1988 לשחור, ובהמשך השנים לכסוף וללבן. התפוח מסמל את פרי גן העדן, את חוכמתו של ניוטון ואת אמונתו של סטיב ג'ובס בקיום מאכילת פרות בלבד!

אז אתם מבינים כמה חשיבה עומדת מאחורי כל לוגו? (-:

Scroll to Top
דילוג לתוכן